Till dig som är medarbetare

Här har vi samlat information till dig som är medarbetare.

Som medarbetare använder du QPS som ett verktyg för systematisk återkoppling, examination och kvalitetssäkring. Systemet möjliggör uppföljning och analyser av måluppfyllelse, vilket hjälper oss säkra att vi mäter det vi faktiskt vill mäta. Systemet är baserad på aktuell forskning inom medicinsk pedagogik och högskolepedagogik.

QPS är utvecklingsarbete baserat på fakultetsövergripande behov och nationella krav. Det är resultatet av flera år av workshops, enkäter och möten för fakultetens lärare för att kalibrera de lokala behoven till det aktuella internationella kunskaps- och utvecklingsläget.